Miks on vaja mootorsaagi hooldada

Mootorsaed ja ka muud sisepõlemismootoriga ja elektrilised aia- ja metsatööriistad vajavad aeg-ajalt hooldust, et need saaks Sind võimalikult pikka aega muretult teenida. Keskendudes mootorsaagidele võib nende hooldusega paralleele tuua autodega. Kuna tegemist on väikese sisepõlemismootoriga, siis on väga tähtis, et kõik mootori tööks vajalikud tingimused oleks võimalikult hästi täidetud. See tähendab, et mootoril oleks piisavas koguses puhast värsket õhku ja kütust ning nende segu süütamiseks sädet. Samuti vajab mootor ka piisavat jahutust, mis tihti jääb ebapiisaval või valesti hooldamisel tähelepanuta. Kui üks nendest osapooltest ei pääse piisavas koguses ja õigeaegselt mootorisse, hakkab Sinu abiline ise abi küsima, väljendades ennast ebakorrektse mootori tööga. Kui seda abipalvet pikemat aega ignoreerida, loobub ta abi palumisest ja keeldub käivitumast. Pahatihti on siis juba hilja spetsialisti poole pöörduda, kuna vale õhu ja kütuse segu või ebakvaliteetse õhu ja kütuse segu korral saab mootori sisemus liigselt kahjustada ja tihti on selle remont kallim, kui uue sae ostmine.......niiet ära venita oma truule abilisele spaa päeva korraldamisega, ta on Sulle selle eest tänulik. Olenevalt sae kasutamise sagedusest ja töötundidest, tuleks talle korraldada vähemalt üks spa päev aastas, millega tagataks mootori tööks vajalike ressursside piisav ja õigeaegne ligipääs mootorile. 

Kui ise ei julge seda protseduuri ette võtta, siis olen sinu jaoks alati olemas!

Hind: 35€/h olenevalt saest 0,5-1h plus tarvikud

Kui otsustad siiski enda saagi ise hooldada!

Siin mõned nipid ja nõuanded, millele tähelepanu pöörata

Süüteküünal

Igipõline vaidlus, kas süüteküünal on piisavalt hea edasi töötamiseks või mitte? Mootorsaagide küünalde hinnad jäävad üldiselt alla 10 euro, ehk seda võiks vahetada kord aastas. Süüteküünalt paigaldades tuleks seda keerata piisava jõuga, et tihendiseib kokku pressitaks.  

Õhufilter

Õhufilter on üks tähtsamaid komponente mootori töös, kuna sõltuvalt sealt läbi tuleva õhu kogusest ja kvaliteedist sõltub ka mootoris toimuva põlemise kvaliteet. Kui õhku ei ole piisavalt või on ebakvaliteetne, ei ole ka põlemine täielik, ning pikemat aega selliselt töötades võib ka mootori sisemus kahjustada saada. Sõltuvalt  sae kasutuskoormusest, tuleks õhufiltrit vahetada vajadusel, kuid puhastada võiks seda peale igat suuremat saagimist. Juhin siinjuures veel tähelepanu, et sõltuvalt õhufiltri materjalist, ei ole tihti silmaga näha, kas filter on peale puhastamist ikka piisavalt puhas, kuna osad filtrid võivad pika peale ummistuda mikroskoopilisel tasandil ning seega ei pääse piisavas koguses õhku mootorisse. Õhufiltrit vahetades, oleks hea enne selle eemaldamist sulgeda karburaatori õhuklapp, et vähendada võimalust peenikese puidupuru sattumiseks karburaatorisse. Selleks tuleb sae käivitusrežiim lülitada  külmkäivituse "toore" asendisse. Kui õhufilter on eemaldatud, tuleks karburaatori sisselaskeava kinni katta ja suruõhuga sealne ümbrus korralikult puhtaks puhuda.

kütusefilter

Kütusefilter on samuti üks tähtsamaid komponente mootori töös, kuna sõltuvalt sealt läbi tuleva kütuse kogusest ja kvaliteedist sõltub ka mootoris toimuva põlemise kvaliteet. Kui kütust ei ole piisavalt või on ebakvaliteetne, ei ole ka põlemine täielik, ning pikemat aega selliselt töötades võib mootori sisemus kahjustada saada. Kütusefiltrit vahetades  tuleks kütusepaagis olev kütus sealt välja valada, seejärel loputada paak puhta kütusega ja seejärel kütusefilter ettevaatlikult vahetada.

Jahutussüsteem

Just läbi nende väikeste pilude toimub mootorsael kogu õhu liikumine. Ajapikku täituvad need  saepuru ja puutolmuga ning õhu juurdepääs mootorile jääb järjest väiksemaks. See tähendab aga väiksemat mootori effektiivsust ja jahutust ning võib lõppeda väikese sisepõlemismootori üleväsimusega. Ise enda saagi hooldades kruvi julgesti see piludega kaas küljest ära ning puhasta korralikult nii kaas kui ka selle alune ala .

varjatud peidupaigad....

Saagimisel tekib lisaks saepurule ka palju peenikest tolmu, eriti nüri ketiga saagides. See peenike tolm suudab pugeda ka kohtadesse, kuhu kogenematu silm vaadata ei oska. See võib aga pika peale tekitada probleeme liikuvate osade sujuvas kasutamises või sootuks midagi ära lõhkuda. Näiteks üks selline koht on käsipiduri mehhanism, mida tihti ei julgeta avada, kuid siiski tuleks oma saagi hooldades ka sealt kõik korralikult puhtaks teha, vastasel juhul ei ole mehhanismil enam ruumi liikuda ja hullemal juhul annab kuskil midagi järele. 

Latt ja kett

Ketile ja latile pikema eluea ning sujuvama toimetamise tagamiseks tuleks ka need asjapulgad korralikult ära puhastada. Eriti tähtis on latil olev ketisoon, kuna sinna koguneb üksjagu saagimisel tekkivat kõrvalprodukti ja lõpuks ei ole ketil enam mõnusat siledat pinda, mööda mida ta rõõmsalt ja vabalt joosta saaks. Lisaks on lati sae poolses otsas väikesed augud, mille kaudu ketiõli peab jõudma ketisoonde, ka need augud ummistuvad aeg-ajalt peenikese saepuruga. Sellele hoolduse etapile käega lüües langeb pika peale sae effektiivsus ning suureneb ülekoormuse oht. Lisaks jõuga ketti lati peal jooksutades saab nii latt kui ka kett kahjustada. Lihtsam on see 5-10 minutit sellele protseduurile investeerida kui poole töö pealt minna poodi uusi varuosi ostma.